مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 اردیبهشت 1393 ساعت 05:582014-05-02اقتصادي

توسط مخترع جوان گیلانی نخستین دستگاه حصار الکتریکی کشور ساخته شد


مخترع جوان گیلانی با استفاده از دانش بومی نخستین دستگاه حصار الکتریکی کشور را ساخت.

- شهریار نصری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت درباره فواید دستگاه اختراع خود اظهار داشت: دستگاه حصار الکتریکی با استفاده از سیستم کنترلر مرکزی می تواند از ورود دام و احشام به مزارع کشاورزی و مراتع و باغ ها جلوگیری کند.

فناور نمونه کشور و مخترع جوان گیلانی تصریح کرد: این دستگاه علاوه بر کاربردهای کشاورزی و محصور کردن حیوانات اهلی و وحشی می تواند به منظور حفاظت هدفمند و هوشمندانه از تأسیسات و منابع در اماکن مسکونی، تجاری، صنعتی، نظامی، زندان ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: اساس کار این سیستم ایجاد یک جریان گردابی و الکتریکی در مقیاس سریع و کوتاه (PULSE) است به طوری که تأثیرات آنی این جریان موجب واکنش سریع و بدون وقفه سیستم عصبی شده و موجب فرار افراد مهاجم و یا حیوانات از منطقه محصور می شود.

به گفته نصری، بررسی های به عمل آمده نشان می دهد که عمده حیوانات اهلی و وحشی با برخورداری از حافظه دائم در مواجهه با چنین مواردی دیگر وارد منطقه نمی شوند و خطر ایجاد شده در حافظه دائم حیوان ثبت و ضبط می شود.

وی کارایی مؤثر و عملکرد بی خطر و هزینه پایین را از جمله مزایای این سیستم در مقابل روش های سنتی مانند پرچین و یا حصار با مصالح ساخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسط مخترع جوان گیلانی نخستین دستگاه حصار الکتریکی کشور ساخته شد

توسط مخترع جوان گیلانی نخستین دستگاه حصار الکتریکی کشور ساخته شد