مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1393 ساعت 06:532014-04-30پزشكي

نقش مصرف میوه و سبزی در سلامتی


آنتی اکسیدان های موجود در میوه ها و سبزی ها خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی - عروقی و سرطان ها را کاهش می دهند و نقش مهمی در محافظت از بدن در برابر آلودگی هوا دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس سلامت ایسنا، یک رژیم غذایی سالم رژیمی است که از طریق تامین نیازهای تغذیه ای بدن با سطح کالری مناسب، خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد و به ارتقاء سطح سلامت کمک می کند.

این رژیم غذایی بر مصرف میوه ها، سبزیجات، غلات سبوس دار، شیر و محصولات لبنی بدون چربی یا کم چربی تاکید می کند که حاوی گوشت خالص (بدون چربی)، ماکیان، ماهی، حبوبات، تخم مرغ و مغزها (آجیل) است و چربی های اشباع، چربی ترانس، کلسترول، نمک (سدیم) و قندهای افزوده در آن کم هستند.

باید دانست روغن موجود درغذاهای دریایی، آجیل و دانه ها و روغن های نباتی افزوده شده به غذا نیز به تامین مواد مغذی ضروری برای بدن کمک می کنند.

نقش مصرف میوه و سبزی در سلامتی دریافت ناکافی میوه و سبزیجات از مهم ترین عوامل خطر در بیماری های مزمن و غیرواگیر است و سالانه افراد زیادی در اثر مصرف ناکافی میوه و سبزیجات جان خود را از دست می دهند و یا دچار ناتوانی می شوند.

تغذیه سالم و سرشار از میوه و سبزیجات بسیار مهم است، چرا که میوه ها و سبزی ها به علت داشتن ویتامین ها، مواد معدنی، آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش مصرف میوه و سبزی در سلامتی

نقش مصرف میوه و سبزی در سلامتی