مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 اردیبهشت 1393 ساعت 03:482014-04-25اقتصادي

جنگل بانی چین، چوب بری تجاری را ممنوع کرد


مقامات جنگل داری چین به دنبال جنگل زدایی وسیع در این کشور، فعالیت های درخت بری و الوارسازی تجاری را در بزرگترین منطقه جنگلی این کشور ممنوع کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از آنکه حدود نیم قرن جنگل زدایی منتهی به برداشت تقریبا 600 میلیون مترمکعب الوار و چوب از جنگل های چین شده مقامات جنگل داری در این کشور به فعالیت های درخت بری و الوارسازی در جنگل ها پایان دادند.

پایان دادن به این فعالیت ها در سطحی بسیار وسیع و با هدف حفاظت از خاک و کیفیت آب چین صورت گرفته زیرا این فعالیت ها با فرسایش جنگل ها در مناطق کوهستانی به آب و خاک چین آسیبی جدی رسانده اند.

منطقه جنگلی که فعالیت های درخت بری و الوارسازی در آن ممنوع شده، سطح بسیار وسیعی را در شمال شرق این کشور شامل می شود و همچنین باریکه ای از جنگل های انبوه و جنگل های معتدله که تا روسیه امتداد می یابد را دربرمی گیرد.

چوب بری تجاری از دهه 50 میلادی در این منطقه آغاز شد تا این کشور بتواند نیازهایش را در اقتصاد روبه رشد خود پوشش دهد تا در دهه 80 میلادی، به دلیل کاهش پوشش جنگلی چشم انداز این منطقه به شدت تغییر کرد و حدفاصل سال های 2000 تا 2013 میلادی به تنهایی بیش از نیم میلیون هکتار از پوشش جنگلی منطقه از بین رفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگل بانی چین، چوب بری تجاری را ممنوع کرد

جنگل بانی چین، چوب بری تجاری را ممنوع کرد