مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اردیبهشت 1393 ساعت 03:382014-04-21اقتصادي

تزریق 5 هزار میلیاردی به «بورس»


در جلسه اضطراری وزیر اقتصاد و دارایی با بانک های دولتی و خصوصی مقرر شد در راستای حمایت از بازار سرمایه، صندوق مشترک توسعه بازار سرمایه تقویت شده و مبلغ قابل توجهی به بورس تزریق می شود.

بر این اساس چهار بانک ملی، ملت، سپه و تجارت و برخی بیمه ها با تزریق پنج هزار میلیاردتومان، صندوق توسعه بازار سرمایه را تقویت کنند.

صندوق توسعه بازار سرمایه پیش از این برای تقویت مالی این بازار تاسیس شده بود که حال قرار است منابع مذکور در قالب این صندوق تجمیع شود.

دولت در جریان اتفاقات اخیر بازار سهام به خوبی متوجه شد که بورس نسبت به تصمیمات دولت و اتفاقات اقتصادی کشور بسیار حساس بوده و بلافاصله عکس العمل نشان می دهد.

با توجه به اینکه دولت در قانون بودجه سال 93، تصمیم به افزایش نرخ خوراک پتروشیمی، تعیین بهره مالکانه و تغییر قوانین معادن گرفته بود؛ ریزش ها مدتی پس از تصویب این قانون آغاز شد.

شاخص بورس که پس از انتخابات و تثبیت اقتصاد کشور عددهایی بالاتر از 80 هزار واحد را تجربه کرده بود در روزهای کاری فروردین روند نزولی پیوسته ای را در پیش گرفت.

شاخص ها با ریزش چشمگیر تا اول هفته جاری به کمی بیش از 73 هزار واحد رسید.

در این مسیر علاوه بر سیاست های بودجه ای، کارشناسان، افزایش نرخ سود اوراق مشارکت، احتمال افزایش نرخ سود بانک ها، نامشخص بودن نتیجه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تزریق 5 هزار میلیاردی به «بورس»

تزریق 5 هزار میلیاردی به «بورس»