مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 فروردین 1393 ساعت 07:432014-04-20سياسي

روحانی: بدون زنان اعتدال استقرار نخواهد یافت


روحانی خانواده را اساس و بنیان اصلی جامعه دانست و افزود: باید بدانیم اگر به نیمی از جمعیت کشور توجه نکنیم شاهد رشد و توسعه واقعی در آن کشور نخواهیم بود.

- رییس جمهور با اشاره به حضور زنان در عرصه های مختلف از قبیل نهضت تنباکو و نهضت اسلامی گفت: نقش زنان در نهضت اسلامی کمتر از مردان نبود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، حسن روحانی در همایش ملی زنان نقش آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ با اشاره به جایگاه و شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه نه تنها الگویی برای همه زنان بوده اند، بلکه الگویی برای همه انسان هاست.

روحانی ویژگی حضرت زهرا(س) را شهامت، شجاعت، حق باوری، حق مداری و دفاع از حق خواند و افزود: انتخاب روز ولادت این بانوی بزرگوار به عنوان روز زن انتخاب بجایی است، البته این به آن معنا نیست که سخن گفتن از حقوق بانوان تنها به این روز اختصاص داشته باشد.

مرد را جنس اول نمی دانیموی تعالیم اسلامی در زمینه حقوق زنان و مردان را یادآور شد و افزود: طبق معیارهای اسلامی نه مرد را جنس اول می دانیم و نه زن را جنس دوم؛ زن و مرد در برابر یکدیگر نیستند و زنان در کنار مردان مانند یکدیگر دارای مقام و کرامت انسانی اند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه نه زن برتر است و نه مرد بالاتر از زن، اظهار داشت: در تاریخ ایران از قرن ها پیش زنان برای احقاق حقوق خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روحانی: بدون زنان اعتدال استقرار نخواهد یافت

روحانی: بدون زنان اعتدال استقرار نخواهد یافت