مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 فروردین 1393 ساعت 17:172014-04-19بين الملل

عربستان، ترکیه و قطر در عراق فتنه انگیزی می کنند


رییس فراکسیون "دولت قانون" در پارلمان عراق اعلام کرد که ائتلاف شیعی وحدت عراق را تضمین می کند به گونه ای که طایفه گری در آن جایی ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری تسنیم" به نقل از المیادین، "شیخ خالد العطیه"، رییس فراکسیون دولت قانون در پارلمان عراق که اعلام کرد که بین احزاب سیاسی شیعی درباره ایدئولوژی استراتژیکی اختلافاتی وجود دارد که مهمترین آن فدرالی بودن آن است.

خالد العطیه افزود: جریان صدر نگاه استراتژیکی برای ساختن عراق ندارد و بزرگترین نشانه آن سردرگمی در مواضعش است.

وی در ادامه تاکید کرد: آنچه که از هر حزب و ائتلافی انتظار می رود این است که درباره مواضع خود نسبت به مسایل سرنوشت ساز کشور توضیح دهد و آن را شفاف بیان کند.

رییس فراکسیون دولت قانون در ادامه تاکید کرد: امیدواریم که انتخابات منجر به تغییر حقیقی در کشور شود و این مساله مرهون رسیدن به دولتی با اکثریت احزاب سیاسی کشور است.

وی همچنین با اشاره به خرید ترکیه از نفت عراق از طریق دولت اقلیم کردستان عراق گفت: ثروت نفتی از آن مردم عراق است و نباید غیر از طریق دولت مرکزی صادر شود.

العطیه تصریح کرد که کشورهای ترکیه، قطر و عربستان برای ایجاد فتنه در عراق تلاش می کنند و مواضع عربستان در قبال تحولات عراق طایفه گری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان، ترکیه و قطر در عراق فتنه انگیزی می کنند

عربستان، ترکیه و قطر در عراق فتنه انگیزی می کنند