مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 فروردین 1393 ساعت 13:282014-04-19بين الملل

رویترز: شرکت های غربی همچنان به بازار روسیه چشم دوخته اند


سرمایه گذاران و شرکت های غربی و آمریکایی با وجود تحریم های کشورهای غربی ، نمی توانند از بازار پر سود روسیه صرف نظر کنند.

خبرگزاری رویترز درگزارشی از واشنگتن درباره پیامدهایی که تنش بین روسیه و اوکراین ممکن است برای اقتصاد غرب داشته باشد اعلام کردبرای سرمایه گذاران غربی و آمریکا چیزی که اصلا مهم نیست بحران اوکراین است ،آنها تنها به اقتصاد روسیه چشم دوخته اند که بازار رو به رشد و پر سودی دارد.

مثلا شرکت های خودروسازی آمریکا با توجه به بازار نوید بخش خودرو روسیه نمی توانند با پیروی از تحریم های کشورشان علیه روسیه از این بازار صرف نظر کنند.

بسیاری از کارشناسان مسائل اقتصادی می گویند روسیه آنقدر گسترده و آنقدر از نظر اقتصاد و بازار مهم و بزرگ است که هیچ شرکت تولیدی نمی تواند از آن چشم پوشی کند.

جان برناچ استاد اقتصاد دانشگاه میشگان در این باره می گوید اقتصاد روسیه حتی اکنون از نظر فروش محصولات شرکت های خارجی در آن از اقتصاد آلمان که بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا به حساب می آید نیز مهم تر شده است.

چرا که اقتصاد آلمانی ،اقتصاد صادرات محور است اما اقتصاد روسیه، اقتصادی است که در آن تقاضا برای خرید محصولات و کالاهای شرکت های خارجی به ویژه تقاضا برای خرید خودروهای صادراتی بسیار بالاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویترز: شرکت های غربی همچنان به بازار روسیه چشم دوخته اند

رویترز: شرکت های غربی همچنان به بازار روسیه چشم دوخته اند