مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 فروردین 1393 ساعت 07:082014-04-16پزشكي

گرفتگی عضلات، عارضه ای شایع در دوران بارداری


یک جراح و متخصص زنان با اشاره به اینکه گرفتگی عضلات عارضه ای شایع در دوران بارداری است، گفت: این عارضه می تواند نشانه ای از یک خطر جدی باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر الهام السادات هاشمیان نایینی با اشاره به اینکه احساس گرفتگی در دوران بارداری شبیه گرفتگی در دوران قاعدگی است، گفت: گرفتگی عضلات در بارداری می تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد.

وی با بیان اینکه برخی زنان هفت روز پس از تخمک گذاری این حس را تجربه می کنند، گفت: هنگامی که تخمک بارور شده در دیواره رحم جای می گیرد، گرفتگی و اسپاسم ها به تدریج آغاز می شود.

از آنجا که رحم باید به تدریج بزرگ شود تا بتواند 9 ماه جنین را در خود نگه دارد، این مرحله نیز می تواند موجب اسپاسم و دل درد شود.

هاشمیان نایینی گرفتگی ها و اسپاسم های عضلانی رحم در دوران بارداری را طبیعی دانست و گفت: در این حالت هیچ خطری جنین را تهدید نمی کند.

درد رحم، درد کمر و درد مهبل (واژن) نیز از انواع این گرفتگی هاست.

وی گفت: زنانی که نوزادان آنها دو و یا چندقلو هستند، این دردها را بیشتر احساس می کنند و گاه این دردها در کشاله ران و لگن نیز زمانی شدت می یابد که زن باردار از حالت نشسته و یا خوابیده تغییر موقعیت داده و می ایستد و گاه با راه رفتن متوقف می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرفتگی عضلات، عارضه ای شایع در دوران بارداری

گرفتگی عضلات، عارضه ای شایع در دوران بارداری