مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 فروردین 1393 ساعت 05:282014-04-13پزشكي

خبر خوش پزشکی روش ترمیم رحم از سوی یک پزشک ایرانی ابداع شد


یک فوق تخصص ناباروری روش ترمیم رحم به دنبال بیماری آندومتریوز شدید رحمی را ابداع کرد که در این تکنیک به جای خارج کردن رحم نسبت به ترمیم و بازسازی آن اقدام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار بهداشت و درمان فارس، ابوطالب صارمی در نشست خبری در مورد ابداع روش ترمیم رحم گفت: تکنیک آدنومیونکتومی در زنان مبتلا به آندومتریود شدید رحمی به کار می رود که این در این تکنیک نسبت به ترمیم و بازسازی آن اقدام می شود.

این فوق تخصص ناباروری ادامه داد: تکنیک فوق به درمان زنان دچار آندومتریود که بافت رحمشان دچار تخریب شده یا کسانی که بر اثر فشار فیبروم دارای خونریزی شدید، درد، سقط های مکرر و ناباروری هستند کاربرد دارد.

صارمی با اشاره به اینکه آدنومیوز به ضخیم شدن جدار رحم در نتیجه حضور نابجای بافت آندومتر در لایه های عضلانی رحم گفته می شود، یادآور شد: در منابع و کتابهای رفرنس پزشکی روش جراحی برداشتن کامل رحم به عنوان روش انتخابی در درمان این بیماری معرفی شده است.

وی تصریح کرد: برای افرادی که به دلیل تمایل شخصی یا به دلایل اعتقادات مذهبی یا فرهنگی یا تمایل به بارداری مجدد خواستار حفظ رحم هستند، روش برداشتن بافت های غیر طبیعی قابل انجام است.

فوق تخصص ناباروری گفت: تکنیک های موجود انجام آدنومیونکتومی با افزایش امکان پارگی خود به خودیه رحم، بروز چسبن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر خوش پزشکی روش ترمیم رحم از سوی یک پزشک ایرانی ابداع شد

خبر خوش پزشکی روش ترمیم رحم از سوی یک پزشک ایرانی ابداع شد