مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 فروردین 1393 ساعت 03:522014-03-24اجتماعي

فراهان سرزمین نام آوران تاریخ ایران+ تصاویر


فراهان سرزمین نام آوران و سیاستمداران تاریخ سرزمکین کهن ایران با جاذبه های گردشگری و تاریخی بسیار، میزبان هزاران مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است.

- نسخه قابل چاپ " به گزارش سایت قطره و به نقل از، شهرستان فراهان همانند دیگر شهرستان های استان مرکزی تمامی اقدامات لازم در مورد پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی را انجام داده است.

لغت شناسان فراهان را فشرده واژه فراهامون می دانند دریاچه ای که امروز دریاچه مگان (میقان) نامیده می شود در روزگاران گذشته هامون نامیده می شد و همه روستاها و شهرهای کوچک پیرامون این دریاچه را فراهامون می نامیدند .

.

فراهان تا پیش از سال 1316 از توابع شهرستان قم بود و بعد از آنکه سلطان آباد عراق به شهرستان اراک تبدیل شد فراهان جزء شهرستان اراک شد و در سال 1342 بعد از اینکه تفرش به شهرستان ارتقاء یافت، فراهان به دو بخش به فراهان سفلی تابع بخش مرکزی اراک و فراهان علیاء تقسیم شد در تغییراتی که در سالهای 1366 و 1372 رخ داد تعداد 15 روستای دیگر از فراهان جدا و به شهرهای کمیجان و اراک ملحق گردید و در سال 1389 با مرکزیت فرمهین با جمعیت 26000 نفر ،دو بخش و 53 روستا به عنوان شهرستان فراهان هویت مستقل پیدا کرد .

بیش از 200روستای کوچک و بزرگ در فراهانِ بزرگ وجود دارد که در دشت فراهان و کو ههای اطراف پراکنده بوده و شهر فرمهین در مرکز فراهان و د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراهان سرزمین نام آوران تاریخ ایران+ تصاویر

فراهان سرزمین نام آوران تاریخ ایران+ تصاویر