موضوعات داغ: - مستمري بگيران - انتخابات مجلس - تامين اجتماعي - مسابقات كشتي - سهام عدالت متوفيان - بازنشستگان تامين اجتماعي - سرمايه گذاران - محصولات ايران خودرو - ايران خودرو - بازار خودرو - بازي شب گذشته بارسلونا - رييس واحد علوم و تحقيقات - لائوتارو مارتينس - قهرمان بوندسليگا - عبدالحميد ضيايي - نفت مسجد سليمان فولاد - مناسبات تجاري ايران و عراق - مهاجرت دانشجويان - پيام رهبر معظم انقلاب - گزارش تصويري اختصاصي - محمد صادق افراسيابي - دم ديلگون - بحران غزه

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اسفند 1392 ساعت 03:432014-03-09پزشكي

پرورش سبزیجات در فضا با پالس نوری


دانشمندان به دنبال پرورش سبزیجات مغذی در فضا با استفاده از پالس های نوری هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هم اکنون که انسان به مستعمره کردن مریخ فکر می کند، پرسش هایی در خصوص چگونگی تغذیه و سلامت وی مطرح است.

در این راستا، ناسا به دنبال پرورش دادن سبزیجات در فضاست اما شیوه اطمینان از سلامت و کیفیت این غذاها و ارزش های غذایی آن ها در مقایسه با غذاهای زمینی مشخص نیست.

یکی از جوانب جانبی مسافرت فضایی، قرارگرفتن در معرض تشعشع است که می تواند به بینایی فضانوردان آسیب برساند؛ بنابراین، محققان در مطالعاتشان همواره به دنبال افزایش تولید zeaxanthin، نوعی کارتینویید شناخته شده برای تقویت سلامتی چشم، بوده اند.

گرچه فضانوردان می توانند zeaxanthin را در شکل قرص برای مبارزه با آسیب های چشم مصرف کنند، بدن انسان مواد غذایی را در غذاهای واقعی بهتر جذب می کند و دانشمندان نیز به دنبال تولید سبزی هایی با سطوح بالای zeaxanthin هستند.

مشکل مطالعات حاضر در رشددادن سبزیجات فضایی این است که آن ها روی مغذی بودن گیاهان متمرکز نشده اند و بیشتر روی مقدار و پرورش دادن سریع آن ها در فضا تمرکز کرده اند.

گرچه مقدار بزرگ و سریع بودن رشد آن ها برای مزرعه داری فضایی مهم است، مغذی بودن نیز به عنوان مولفه ای اساسی، به ویژه با در نظرگرفتن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرورش سبزیجات در فضا با پالس نوری

پرورش سبزیجات در فضا با پالس نوری