مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اسفند 1392 ساعت 21:182014-03-08سياسي

حریص برای تکثیر


حکام وهّابی آل سعود همه امکاناتی را که از استخراج بی حدّ و حساب نفت به دست می آید، در راه تبلیغ حکومت استبدادی سعودی و آیین منحرف وهّابیت بهره می گیرند.

- چاپ کتاب های پیشوایان سلفیه و وهّابیت مانند ابن تیمیه، ابن قیّم، محمدبن عبدالوهّاب و خاندان او و صدها کتاب1 و مجله دیگر در عربستان و خارج از آن، برضد تشیّع، انقلاب اسلامی، رهبری و مردم ایران با به کارگیری جدیدترین فناوری تبلیغاتی و همچنین تربیت مبلّغان وهّابی و تأمین هزینه های مالی آن ها، ساختن مساجد متعدّد در سراسر جهان، کمک های بلاعوض و سرمایه گذاری های کلان در راه گسترش اسلام سعودی، گوشه ای از فعالیت های حاکمان وهابی به شمار می آید.

خاندان آل سعود، که بیش از چهار هزار نفر هستند، عمده مشاغل و پست های کلیدی را در سراسر کشور پهناور عربستان در دست دارند.

مذهب رسمی عربستان، سنّی حنبلی است که بر اساس تعالیم محمدبن عبدالوهّاب اداره می شود و اقلیّتی (15 درصد) در منطقه شرقی، قطیف، احساء، دمام و ظهران شیعه هستند.

خاندان محمدبن عبدالوهّاب که به آل الشیخ معروف شده اند، پست های مهم افتا، ارشاد، تبلیغات، آموزش مذهب وهّابیت و مانند آن را در دست دارند.

این مقاله به ساختار مذهبی، فرهنگی و سیاسی عربستان سعودی و عملکرد آن در دوره های اخیر، پس از تأسیس کشور و استقرار قدرت وهّابیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حریص برای تکثیر

حریص برای تکثیر