مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اسفند 1392 ساعت 08:472014-03-08اقتصادي

بیش از یک میلیون نفر در چهارمحال و بختیاری غربالگری فشارخون شدند


کارشناس مسئول استانی اجرای برنامه کشوری پیشگیری و کنترل بیماری دیابت چهارمحال و بختیاری گفت: یک میلیون و 600 نفر از مردم استان در طرح غربالگری فشار خون شرکت کردند.

- محمود شجاعی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد با اشاره به تاریخچه این برنامه اظهار کرد: این برنامه در سال های 86، 83 و 89 در مناطق روستایی استان اجرا شده است.

کارشناس مسئول استانی اجرای برنامه کشوری پیشگیری و کنترل بیماری دیابت چهارمحال و بختیاری افزود: یک میلیون و 600 نفر در استان در راستای اجرای برنامه غربالگری و بیماریابی فعال دیابت و فشارخون بالا غربالگری شده اند.

شجاعی تصریح کرد: این برنامه در استان در سه سطح بهداشتی و مراکز تخصصی و فوق تخصصی اجرا می شود و در سطح اول این برنامه غربالگری و مراقبت های بهداشتی انجام شده در صورت نیاز بیماران به سطوح 2و3 ارجاع می شوند.

کارشناس استانی اجرای برنامه کشوری پیشگیری و کنترل بیماری دیابت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در راستای اجرای برنامه در سطح شهرستان، برگزاری دوره های آموزشی، نظارت و مدیریت بیماریابی و غربالگری، پایش و نظارت برنامه از مهمترین وظایف پزشکان شاغل در مراکز بهداشتی است.

شجاعی تصریح کرد: با توجه به اینکه دیابت به عنوان اپیدمی قرن حاضر به شمار می رود کارشناسان بر این باورندکه پیشگیری و کنترل بیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از یک میلیون نفر در چهارمحال و بختیاری غربالگری فشارخون شدند

بیش از یک میلیون نفر در چهارمحال و بختیاری غربالگری فشارخون شدند