مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 اسفند 1392 ساعت 07:332014-02-22سياسي

خانواده ها از مجادله با معتادان بپرهیزند


یک دکترای روانشناسی تربیتی به افراد و بخصوص خانواده ها هشدار داد، با بالا بردن آگاهی های خود تلاش کنند تا از افتادن فرزندانشان در دام اعتیاد پیشگیری کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جواد تجر از اعتیاد به عنوان یک بیماری چند وجهی یاد کرد و گفت: اعتیاد از نظر روانشناسی یک بیماری زیست شناختی و روانشناختی است که از آن به عنوان وابستگی یاد می شود.

وی عوامل زمینه ساز اعتیاد را به دو دسته عوامل مخاطره آمیز فردی و عوامل مخاطره آمیز محیطی تقسیم کرد و گفت: از جمله عوامل مخاطره آمیز فردی می توان به گرایش افراد به اعتیاد در دوره نوجوانی اشاره کرد.

به گفته تجر، دوران نوجوانی دوران حساسی است که در مباحث روانشناسی از آن به عنوان دوره انتقال یاد می شود که فرد در آن به کسب هویت فردی و اجتماعی می پردازد و حس کنجکاوی، تحرک، هیجان خواهی، عدم پذیرش ارزش های سنتی، حس استقلال طلبی و غیره از ویژگی های این دوران است.

وی افزود: فقدان مهارت های اجتماعی، اختلالات روانی، نگرش مثبت نسبت به مصرف مواد مخدر و غیره زمینه های گرایش افراد را به مصرف مواد مخدر بوجود می آورد.

معلولیت های جسمی، حوادثی مثل طلاق، از دست دادن عزیزان و غیره از جمله موقعیت های مخاطره آمیز بین فردی است که تجر به آنها اشاره کرد و گفت: این گونه موقعیت ها می توانند فرد را در معرض دچار شدن در دام اعت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانواده ها از مجادله با معتادان بپرهیزند

خانواده ها از مجادله با معتادان بپرهیزند