مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1392 ساعت 05:532014-01-25اقتصادي

ارزش منابع هیدروکربوری قابل استحصال ایران 30 هزار میلیارد دلار


بیش از 30 هزار میلیارد دلار برآورد می شود که با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و بکارگیری منابع هیدروکربوری به عنوان خوراک در زنجیره ارزش تا چند برابر قابل افزایش است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) ، محمدرضا مقدم افزود: پژوهش و فناوری می تواند با اصلاح و تبدیل چرخه معیوب اقتصاد متکی به نفت به چرخه اقتصاد پویا و مولد، نقش بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور ایفا کند.

وی با بیان اینکه لازم است نفت را به عنوان یک دارایی مدنظر قرار دهیم، تصریح کرد: با استفاده از علم، دانش و فناوری های روز، می توان به ضریب شدت انرژی بهینه دست یافت و به تدریج انرژی های پایدارتر و تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی، باد و ژئوترمال ( زمین گرمایی) را جایگزین مصارف انرژی در داخل کشور کرد.

مقدم یادآور شد: تاکنون درآمد حاصل از تولید و فروش منابع هیدروکربوری کشور به هشت هزار میلیارد دلار رسیده است و در صورت کاهش اتکای بودجه به درآمدهای نفتی و تحقق اقتصاد مقاومتی، می توان از منابع هیدروکربوری باقیمانده به نحو مطلوب تری بهره برد.

وی گفت : ایران در زمینه سرمایه با هیچ مشکلی روبرو نیست و مدیریت اصولی و صحیح منابع می تواند به بهبود بهره وری و افزایش درامد ملی منجر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزش منابع هیدروکربوری قابل استحصال ایران 30 هزار میلیارد دلار

ارزش منابع هیدروکربوری قابل استحصال ایران 30 هزار میلیارد دلار