مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 دی 1392 ساعت 09:482014-01-13فناوري

ددمنشانگی غرب و آمار سرچ گوگلی ایرانیان!


امیر وفایی اعلام آمار کلمات پرجست وجوی سال 2013 برای ایران توسط شرکت گوگل را دستمایه مطلب طنز خود در شماره امروز روزنامه قانون قرار داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وفایی می نویسد: بنا بر اعلام شرکت گوگل بخش قابل توجهی از دانلودها، عکس ها و فیلم های جست وجوشده ایرانی ها در موتور جست وجوی این شرکت در سال 2013، مضامین غیراخلاقی و جنسی را شامل می شدند.

بر اساس این گزارش در جست وجوهای گوگل ایمیجز 10 کلمه پر جست وجوی ایرانی ها برای دیدن تصاویر مربوطه عبارت بودند از عکس، دختر، زن، hot girl، لباس، تصویر، لخت، فیلم و عروس.

گاهی وقتی از جلوی کافی نت ها عبور می کردیم و می دیدیم جوان ها با چه اخم و دقتی به صفحه مانیتور خیره شده اند، به خودمان نهیب می زدیم که: خاک بر سرت، تو همه عمرتو حروم کردی و اینا از صبح تا شب دارن کار پژوهشی و تحقیقاتی انجام میدن.

حالا نگو طرف همان موقع سرچ کرده بوده "hot girl" و در انتظار بالا آمدن تصاویر مربوطه به سر می برده.

آن اخم و جدیت هم تزیینی بوده تا یک وقت صاحب کافه شک نکند.

در این میان پرسشی که ایجاد می شود این است که با توجه به فیلتر بودن اکثر این کلیدواژه ها در فضای مجازی ایران، چرا و چگونه هنوز در صدر جست وجوهای اینترنتی قرار دارند؟ این فرضیه مسموم که مردم از فیلترشکن استفاده می کنند از بیخ و بن باطل است و همه می دانیم جو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ددمنشانگی غرب و آمار سرچ گوگلی ایرانیان!

ددمنشانگی غرب و آمار سرچ گوگلی ایرانیان!