مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 دی 1392 ساعت 06:122014-01-11سياسي

نقش آموزش وپرورش صرفا ارائه مدرک نیست/دوره ابتدایی فرصت طلایی اصلاح رفتار


استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه مناسب ترین سن برای بازسازی، تقویت و نهادینه سازی اندیشه ها و باورهای درست و اصلاح افکار و رفتار غلط، - آموزش های دوره ابتدایی است، گفت: نقش آموزش وپرورش صرفا آماده سازی برای ورود به مدارج بالا نیست.

نسخه قابل چاپ " به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اجتماعی "، علی باقر طاهری نیا استاد دانشگاه تهران اظهار داشت: هدف نهایی آموزش و پرورش فراهم آوردن زمینه شناسایی، رشد و شکوفایی استعدادها و تعلیم و تربیت افراد به منظور حضور فعال و مؤثر در جامعه و انتقال فرهنگ و مواریث فرهنگی به آنان است.

وی افزود: در آموزش و پرورش کشورهای مختلف جهان، افراد علاوه بر کسب اطلاعات، دانش و مهارت ، برای ایفای نقش های مختلف در جامعه آماده شده و با هنجارها و قواعد اجتماعی آشنا می شوند، به همین دلیل، آموزش و پرورش، حقی همگانی است.

طاهری نیا گفت: مناسب ترین سن برای بازسازی، تقویت و نهادینه سازی اندیشه ها و باورهای درست و اصلاح افکار و رفتار غلط، آموزش های دوره ابتدایی است، بر این اساس آموزش و پرورش، به خودی خود یک مسأله نیست بلکه جزء لاینفک مسئله اجتماع است.

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: علی رغم نقش بی بدیل و حساس آموزش و پرورش در رشد و تعالی نیروی انسانی و تولید سرمایه فرهنگی و اجتماعی و نیز جایگاه تعیین کننده آن در پیشرفت و تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش آموزش وپرورش صرفا ارائه مدرک نیست/دوره ابتدایی فرصت طلایی اصلاح رفتار

نقش آموزش وپرورش صرفا ارائه مدرک نیست/دوره ابتدایی فرصت طلایی اصلاح رفتار