مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 دی 1392 ساعت 11:232013-12-28پزشكي

محل زندگی نقش مهمی در بروز افسردگی فصلی دارد


محل زندگی افراد نقش مهمی در بروز افسردگی فصلی دارد، به طوری که این بیماری در مناطق معتدل و سردسیر رواج بیشتری دارد.

"رباب تاران" در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه زنجان، با بیان این مطلب، اظهار کرد: افسردگی فصلی که بیشتر در فصل پاییز و زمستان بروز پیدا می کند به دلیل اختلال و بر هم خوردن چرخه خواب و بیداری در نتیجه کاهش نور خورشید مشاهده می شود.

وی تصریح کرد: در رابطه با افسردگی فصلی باید به این نکته توجه داشت که در برخی موارد شدت افسردگی کم و با تغییر فصل از بین می رود، اما در برخی موارد شاهد شدت بیماری و ضرورت ورود پزشک متخصص برای درمان فرد احساس می شود.

این کارشناس روان شناسی با اشاره به اینکه بیشتر بیماران اذعان دارند که در نیمه دوم سال و گاهی در روزهای ابری بدخلق می شوند، خاطرنشان کرد: فردی که مبتلا به این بیماری است باید حتما به دنبال رفع مشکل باشد تا افسردگی ریشه دار نشود و این کار نیاز به استفاده از مشاور و روانشناس و در موارد حاد تجویز دارو دارد.

تاران با بیان اینکه خستگی و خواب آلودگی از نشانه های بروز افسردگی فصلی است، خاطرنشان کرد: این افراد پرخوری می کنند، چاق می شوند و توانایی فعالیت آن ها کم می شود، در حالی که در نیمه اول سال این گونه نیست و این فرآیند هر سال برای آن ها تکرار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محل زندگی نقش مهمی در بروز افسردگی فصلی دارد

محل زندگی نقش مهمی در بروز افسردگی فصلی دارد