مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 دی 1392 ساعت 17:582013-12-23پزشكي

افراد مبتلا به اختلال «مرزی» دمدمی مزاج هستند


اختلال شخصیت «مرزی» از جمله اختلالات شخصیتی است که هیجانی بودن، لاابالی گری، خُلق ناپابدار و هویت نامنسجم از ویژگی های آن است.

- یک روانشناس بالینی گفت: اختلال شخصیت مرزی از جمله اختلالات شخصیتی است که هیجانی بودن، لاابالی گری، خُلق ناپابدار و هویت نامنسجم از ویژگی های آن است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، عبدالله امیدی اظهار داشت: شخصیت مرزی نوعی اختلال است که ویژگی اصلی آن هیجانی و دراماتیک بودن است.

وی افزود: مبتلایان به این اختلال از نظر هیجانی و شخصیت ناپایدار هستند و مشکلات جدی در هویت خود دارند.

این متخصص بهداشت روانی گفت: ارتباط مبتلایان به اختلال شخصیت مرزی به گونه ای است که افراد را به 2 دسته خوب و بد تقسیم می کنند که بر اساس آن دیگران در 2 طیف باارزش و بی ارزش قرار داده می شوند.

وی افزود: این افراد با کوچکترین مسئله ای طرف مقابل را بی ارزش می کنند و بر اثر اتفاقی جزیی، فرد را مهم جلوه می دهند؛ بنابراین باید گفت تکلیف این افراد با دیگران معلوم نیست.

امیدی اظهار داشت: رفتارهای لاابالی گری در این افراد دیده می شود که مصرف مواد مخدر، مشروبات الکلی و رفتارهای بی محابای جنسی از آن جمله است.

وی ادامه داد: تکانش گری ویژگی دیگری است که در مبتلایان به اختلال شخصیت مرزی دیده می شود؛ ویژگی که منجر به تصمیمات آنی در زندگی فرد شده و موجب شکست ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افراد مبتلا به اختلال «مرزی» دمدمی مزاج هستند

افراد مبتلا به اختلال «مرزی» دمدمی مزاج هستند