مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 آذر 1392 ساعت 15:332013-12-04پزشكي

تعیین سن امید به زندگی در ایرانیان


مشاور وزیر بهداشت در امور دانشگاه ها گفت: امید به زندگی در بین ایرانیان به طور متوسط 73 سال اما امید به زندگی توام با سلامت تنها 63 سال است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا حسن امامی رضوی در هفدهمین کنگره سراسری سالیانه طب فیزیکی، - مشاور وزیر بهداشت در امور دانشگاه ها گفت: امید به زندگی در بین ایرانیان به طور متوسط 73 سال اما امید به زندگی توام با سلامت تنها 63 سال است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا حسن امامی رضوی در هفدهمین کنگره سراسری سالیانه طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز گفت: در حال حاضر در کشور امید به زندگی افزایش قابل توجهی پیدا کرده است این شاخص در زنان 74 و در مردان 72 سال است اما امید به زندگی توام با سلامت 10 سال کمتر یعنی 63 سال است که باید این شاخص را به حد مناسب تری برسانیم که لازمه آن توجه به مسائل پیشگیری در حوزه سلامت است.

وی با اشاره به اهمیت شناسایی عوامل خطر در روشهای پیشگیری عنوان کرد: باید به این عوامل توجه کنیم، عمده خدماتی که در حوزه طب فیزیکی و توانبخشی انجام می شود قابل پیشگیری است.

به طور کلی با بهبود شرایط فعالیت فیزیکی و تغذیه می توان بسیاری از بیماری های غیرواگیر و عوامل ناتوان کننده را پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: به طور مثال سبک زندگی ناسالم در کودکان امروز بیشتر دیده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعیین سن امید به زندگی در ایرانیان

تعیین سن امید به زندگی در ایرانیان