مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 آذر 1392 ساعت 12:382013-12-02پزشكي

کمبود اسیدفولیک با جنین چه می کند؟


یک عضو هیئت علمی گروه تغذیه علوم پزشکی اصفهان گفت: کمبود اسیدفولیک در ماه های اول بارداری بیشترین تاثیر را بر رشد نوزاد دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، - یک عضو هیئت علمی گروه تغذیه علوم پزشکی اصفهان گفت: کمبود اسیدفولیک در ماه های اول بارداری بیشترین تاثیر را بر رشد نوزاد دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد حسن انتظاری منطقه اصفهان، با بیان این که منظور از مکمل های غذایی، انواع ویتامین ها، پروتیین و مواد معدنی است، اظهار کرد: کمبود یا مازاد نیاز بدن مادر نسبت به مکمل ها در دوران بارداری در هر دو حالت برای نوزاد ایجاد مشکل می کند.

وی افزود: اسیدفولیک، کمبود ید و روی از مکمل هایی هستند که لازم است مادر در دوران بارداری استفاده کند.

تمام گیاهانی با برگ سبز و میوه ها به ویژه مرکبات منبع غنی از اسیدفولیک هستند.

این متخصص تغذیه با اشاره به این که لازم است مادران در دوران بارداری برای تامین نیازهای بدن روزانه دو تا سه وعده سبزی و سه یا چهار وعده میوه مصرف کنند، اضافه کرد: متاسفانه این رژیم غذایی را رعایت نمی شود اما در صورت رعایت آن نیازی به مصرف هیچ مکمل غذایی به صورت قرص نخواهد بود.

انتظاری با تاکید بر این که اسیدفولیک برای رشد و تقسیم سلولی سیستم عصبی لازم است، تصریح کرد: در صورتی که مادر، اسیدفولیک مورد نیاز بدن را دریافت نکند، علاوه بر کندی رشد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود اسیدفولیک با جنین چه می کند؟

کمبود اسیدفولیک با جنین چه می کند؟