مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 آذر 1392 ساعت 08:532013-11-29پزشكي

شناسایی عامل ارتباطی حشره کش ها و پارکینسون


پزشکان از شناسایی یک جهش ژنتیکی خبر دادند که خطر بیماری پارکینسون مرتبط با قرار گرفتن در معرض حشره کش ها را افزایش می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این جهش ژنتیکی موجب می شود سلول های عصبی که تولید کننده ماده دوپامین است ایمنی شان را از آسیب های حشره کش ها از دست می دهند.

بدن از دوپامین برای ارسال پیام به بخشی از مغز که کنترل حرکت را بر عهده دارد، استفاده می کند.

بیماری پارکینسون که موجب مشکلات حرکتی می شود زمانی اتفاق می افتد که سلول های عصبی در مغز مقدار کافی دوپامین تولید نمی کنند.

استوارت لیپتون نویسنده ارشد این مطالعه از موسسه تحقیقات پزشکی سانفورد-بورنهام گفت: پیش از این تحقیقات انجام شده در مورد ارتباط بین بیماری پارکینسون و حشره کش ها بر اساس بررسی های آزمایشگاهی و بر روی حیوانات بوده است.

پزشکان همچنین تاکید کردند: در حالی که این یافته ها به روشنی رابطه بین جهش ژنی، محیط زیست و آسیب رسانی به سلول های عصبی تولید کننده دوپامین را نشان می دهد جهش ها و عوامل دیگر نیز می توانند تاثیر مهمی داشته باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از هلث دی نیوز، همچنین قرار است در مورد چگونگی تاثیر فاکتورهای زیست محیطی و ژن ها در کمک به ابتلا به بیماری پارکینسون و بیماری های دیگر همچون آلزایمر بررسی هایی ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی عامل ارتباطی حشره کش ها و پارکینسون

شناسایی عامل ارتباطی حشره کش ها و پارکینسون