مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 آذر 1392 ساعت 12:032013-11-27سياسي

حضرت آیت الله العظمی مظاهری: منشا فساد اخلاقی در جامعه، لقمه حرام است


یکی از عوامل مهم پدید آورنده فساد اخلاقی در جامعه، لقمه حرام است و جوانان لاابالی و بی بند و بار که فساد اخلاقی را ایجاد می کنند، - " از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله العظمی مظاهری، حضرت آیت الله حسین مظاهری در ادامه سلسه مباحث اخلاقی خود اظهار کرد: نماز، روزه، حج، خمس، زکات، خیرات و مبرّات و عزاداری، از کسی پذیرفته می شود که گناهکار نباشد، از این رو اعمال افراد فاسق و فاجر ارزشی نزد پروردگار متعال ندارد، گرچه به وظیفه هم عمل کرده باشند و آن عمل را از نظر ظاهری صحیح به جا آورده باشند.

وی افزود: بنابراین اگر انسان، هنگام عبادت، گناهی مرتکب شود، مثلاً غیبت کند، در صورتی که شرایط ظاهری آن عبادت را رعایت کرده باشد، عبادت او صحیح است، اما مقبول نیست و نزد خداوند متعال هیچ ارزشی ندارد.

این مرجع عالیقدر تصریح کرد: عبادت، اگر به صورت واقعی انجام شود و عبادت کننده، رعایت تقوا را کرده باشد، آثار و برکات فراوانی دارد و اگر کسی برکات عبادت را در زندگی خود مشاهده نمی کند، باید بداند که متقی نیست،در واقع، عدم تأثیر اعمال عبادی و عدم استجابت دعاها، ناشی از گناهانی است که انسان مرتکب می شود.

وی در بخشی از صحبت های خود ادامه داد: شیطان، بیش از آنکه مانع به جا آوردن ظاهری عبادات شود، برای از بین بردن ارزش باطنی عبادا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضرت آیت الله العظمی مظاهری: منشا فساد اخلاقی در جامعه، لقمه حرام است

حضرت آیت الله العظمی مظاهری: منشا فساد اخلاقی در جامعه، لقمه حرام است