مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 آذر 1392 ساعت 08:582013-11-24پزشكي

ضرورت جلوگیری از بارداری در زنان مصرف کننده داروی آکنه


متخصصان علوم پزشکی در آمریکا در یک مطالعه جدید تاکید کردند: زنانی که از نوعی داروی پرمصرف آکنه استفاده می کنند باید در طول درمان با این دارو در مورد روش های قطعی و موثر پیشگیری از بارداری آگاه شوند چون در صورت باردار شدن این دارو می تواند عوارض جانبی سوء روی فرزندشان داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، داروی ایزوترتینوین که نخست با نام تجاری آکوتان وارد بازار شد یکی از موثرترین شیوه های درمانی آکنه است اما این دارو می تواند موجب بروز نارسایی های مادرزادی جدی و خطرناک شود.

پس از کشف عوارض خطرناک این دارو روی جنین، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) چندی پیش برنامه ای را تحت عنوان ipledge راه اندازی کرد که هدف از آن جلوگیری از بارداری زنانی بود که با این دارو تحت درمان آکنه قرار داشتند.

هدف از اجرای این برنامه اطلاع رسانی به زنان مصرف کننده داروی آکوتان و در نتیجه ممانعت از بارداری زنانی است که از این دارو استفاده می کنند.

با وجودی که این برنامه وارد مرحله اجرایی شد اما تحقیقات آماری اخیر حکایت از ناموفق بودن آن در به کار بردن شیوه های مختلف و موثر پیشگیری از بارداری در زنانی دارد که از داروی فوق استفاده می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت جلوگیری از بارداری در زنان مصرف کننده داروی آکنه

ضرورت جلوگیری از بارداری در زنان مصرف کننده داروی آکنه