مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 آذر 1392 ساعت 08:582013-11-24پزشكي

آغاز برداشت کنجد، از اراضی زیرکشت شهرستان جلفا


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا گفت: برداشت دانه ی کنجد از 30 هکتار اراضی زیرکشت این محصول در روستاهای دوزال، کردشت، میانه کرد احمد و نوجه مهر بخش سیه رود این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ی آذربایجان شرقی، رضا عباسی در جمع خبرنگاران با اشاره به این که کنجد محصولی است که بر هردارویی ترجیح دارد و حاوی بیشتر مواد مورد نیاز ساختمان بدن را دارد، گفت: این محصول غذایی پرارزش برای انسان و دارای خواص گوشت اما فاقد مضرات آن است.

وی افزود: پیش بینی می شود بیش از 39 تن کنجد از مزارع این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا با بیان این که محصول کنجد در این شهرستان در نیمه ی نخست ‏تیرماه کشت و زمان برداشت آن از ابتدای آبان ماه است، گفت: ارتفاع بوته ی گیاه کنجد یک تا دو متر است و با زردی رنگ آن زمان ‏برداشت محصول فرا می رسد.

عباسی افزود: روش برداشت کنجد در این شهرستان دستی و ‏یک هفته پس از برداشت، عملیات بوجاری و تمیز کردن آغاز می شود تا‏ پس از عملیات جداسازی دانه از بوته و غربالگیری، در نهایت محصول پس از بسته بندی ‏برای فروش آماده می شود اما عمده مشکل کنجدکاران وجود نداشتن ماشین آلات کاشت و برداشت دانه های روغنی بوده و در صورت تامین این ماشین آلات، تولید کمی و کیفی محصول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت کنجد، از اراضی زیرکشت شهرستان جلفا

آغاز برداشت کنجد، از اراضی زیرکشت شهرستان جلفا