مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 آذر 1392 ساعت 08:472013-11-24پزشكي

500 میلیون نفر مبتلا به چاقی/چاقی و دیابت دو قلوی به هم پیوسته


رییس مرکز تحقیقات پیشگیری از چاقی گفت: هم اکنون 500 میلیون نفر مبتلا به چاقی در دنیا وجود دارد و 360 میلیون نفر به بیماری دیابت مبتلا هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو ، دکتر حاج حسین دلشاد در کنفرانس خبری که در پژوهشکده غدد و متابولیسم امروز صبح برگزار شد گفت: چاقی و دیابت دو بیماری هستند که در قرن 21 به عنوان دو بیماری دو قلوی پیوسته مطرح شدند و این دو بیماری زمینه و پیوسته هم می باشند.

وی افزود: شیوع چاقی در ایران افزایش یافته و به همین منظور این انجمن برای پیشگیری از چاقی راهکارهایی را در نظر گرفته است که هم اکنون برخی ازاین روش ها را در نظر داریم در کشور پیاده و اجرا کنیم.

دلشاد در ادامه گفت: سیاست های اساسی در ارتباط با این معضل سیاست هایی است که باید توسط وزارت بهداشت برداشته شود ولی برگزاری کنگره در خصوص این بیماری می تواند کمک موثری به جامعه و بیماران کند.

دبیر علمی چهارمین کنگره چاقی در کشور گفت: آشان نبودن همکاران جوان با برخی از راهکارهای پیشگیری و درمان چاقی یکی از ضعف های نظام پزشکی و سلامت بود که هم اکنون سعی شده است در دانشگاه های مختلف مباحثی مربوط به تغذیه فعالیت بدنی درمان دارویی عوارض چاقی و کیفیت زندگی مطرح شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

500 میلیون نفر مبتلا به چاقی/چاقی و دیابت دو قلوی به هم پیوسته

500 میلیون نفر مبتلا به چاقی/چاقی و دیابت دو قلوی به هم پیوسته