مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آبان 1392 ساعت 09:432013-11-20اقتصادي

مرگ ماهانه 277 نفر بر اثر آلودگی هوا/ عوارض ناشی از آلودگی هوایی و صوتی


رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ایران در سال 2006 بابت خسارات ناشی از آلودگی هوا مبلغ 8 میلیارد دلار هزینه پرداخت کرده است، - گفت: ماهانه 277 مرگ منتسب به آلودگی هوا در کشور گزارش می شود ضمن آنکه بر اساس آمارهای ارائه شده هر یک از موتور سیکلت ها معادل 8 خودرو با استاندارد یورو 4 آلودگی صوتی و هوایی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، دکتر رحمت الله حافظی در همایش فناوری های نوین در کنترل آلودگی های محیط زیست با اشاره به SDH (عوامل محیطی بر سلامت اجتماعی) افزود: فقر، گرانی، حوادث ترافیکی، آلودگی های زیست محیطی و حوادث محیط کار از جمله عوامل موثر سلامت مردم است که بخشی از عوامل بر عهده وزارت بهداشت و بخشی از آن مربوط به این وزارتخانه نیست.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با بیان اینکه تنها یک چهارم این عوامل بر عهده وزارت بهداشت است، اظهار داشت: بر اساس آمارهایی در یک سال گذشته 2 هزار و 722 نفر بر اثر آلودگی هوا فوت کردند، 4 هزار و 570 نفر مورد بستری بیماران تنفسی ناشی از آلودگی هوا و 2 هزار و 570 مورد بستری بیماران قلبی ناشی از آلودگی هوا گزارش شده است.

وی با تاکید بر اینکه حل معضل آلودگی هوا موضوع حاکمیتی و مربوط به همه دستگاه ها می شود، ادامه داد: 70 تا 80 درصد آلودگی هوا نا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ ماهانه 277 نفر بر اثر آلودگی هوا/ عوارض ناشی از آلودگی هوایی و صوتی

مرگ ماهانه 277 نفر بر اثر آلودگی هوا/ عوارض ناشی از آلودگی هوایی و صوتی