مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آبان 1392 ساعت 08:282013-11-20پزشكي

هشدار FDA درباره مکمل های کاهش وزن


گروهی از کارشناسان سازمان غذا و داروی آمریکا هشدار دادند که برخی از مکمل های کاهش وزن حاوی ترکیب های مشابه با ماده مخدر آمفتامین هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، - گروهی از کارشناسان سازمان غذا و داروی آمریکا هشدار دادند که برخی از مکمل های کاهش وزن حاوی ترکیب های مشابه با ماده مخدر آمفتامین هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در بیانیه جدید سازمان غذا و داروی آمریکا آمده است در برخی از مکمل های کاهش وزن ترکیب های مصنوعی وجود دارند که از نظر فرمول و ساختار شیمیایی به ماده مخدر آمفتامین شبیه هستند.

سازمان غذا و داروی آمریکا در بررسی های اخیر خود به مطالعه روی مکمل های حاوی عصاره Acaia rigidula پرداختند که به منظور کاهش وزن و از طریق پایین آوردن میزان اشتها و چربی سوزی مصرف می شوند.

اما از میان 21 مکمل غذایی 9 مورد آنها حاوی ترکیبی غیرطبیعی با عنوان بتا - متیلفنتیلامین بوده که از نظر ساختاری شبیه به آمفتامین است.

پیش از این، تاثیر این ترکیب بر افراد مورد آزمایش قرار نگرفته بود اما مطالعات روی حیوانات آزمایشگاهی نشان می دهد که این ترکیب همچون آمفتامین رفتار می کند و می تواند سلامت مصرف کنندگان را به خطر اندازد.

پیتر کوهن از متخصصان دانشکده پزشکی هاروارد نیز در این رابطه گفت: مصرف آمفتامین موجب می شود فرد احساس شادابی کند اما خطرات جدی همچون اعتیاد و خطر س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار FDA درباره مکمل های کاهش وزن

هشدار FDA درباره مکمل های کاهش وزن