مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آبان 1392 ساعت 09:082013-11-19پزشكي

افراد افت شنوایی خود را جدی بگیرند


یک متخصص گوش، حلق و بینی، افزایش سن، بالا رفتن فشار خون، استرس زیاد را مهمترین علل ابتلای افراد به پیرگوشی عنوان کرد و گفت: موارد پیرگوشی در کشور نسبت به گذشته با سرعت بیشتر و در سنین پایین تری دیده می شود در حالی که اغلب مردم به افت شنوایی خود اهمیتی نمی دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر ابراهیم رزم پا با بیان اینکه مردان بیشتر از زنان دچار پیرگوشی می شوند، تصریح کرد: این عارضه یک افت شنوایی تدریجی است که با افزایش سن اتفاق می افتد در واقع یک نوع معمول از کم شنوایی حسی عصبی است یعنی نوعی اختلال شنوایی که به دنبال اختلال در حلزون یا عصب شنوایی رخ می دهد.

وی با بیان این مطلب که پیرگوشی بتدریج به اختلال شنوایی دائم منجر می شود، اضافه کرد: بیشتر مردم به وجود این عارضه در گوش خود آگاه نیستند.

قرار گرفتن در معرض سر و صدا به مدت طولانی همچون صدای بوق خودروها یکی از دلایل ابتلای افراد به پیرگوشی به شمار می رود.

این فلوشیب جراحی سر و گردن افزایش سن، بالا رفتن فشار خون، استرس زیاد و مصرف برخی داروها را مهمترین علل بروز پیرگوشی مطرح کرد و افزود: عوامل ارثی و ژنتیکی نیز در بروز این بیماری موثر است.

موارد پیرگوشی در کشور نسبت به گذشته با سرعت بیشتر و در سنین پایین تری دیده می شود؛ در حالی که اغلب مردم به این افت شنوایی اهمیتی نمی دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افراد افت شنوایی خود را جدی بگیرند

افراد افت شنوایی خود را جدی بگیرند