مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آبان 1392 ساعت 08:582013-11-10پزشكي

پوست شادابی با مصرف مرکبات داشته باشید


برای جلوگیری از خشکی پوست به ویژه در فصل های خشک یا سرد سال مرکباتی از جمله پرتقال، نارنگی، لیموترش و گریپ فروت مصرف شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ی یزد، ناهید برخورداری اظهار کرد: کمبود پروتیین ها، ویتامین C، کمبود روی، ویتامین A، و کمبود ویتامین B6 ، E ، B1 سبب خشکی پوست می شود.

وی ادامه داد: کمبود پروتیین در رژیم غذایی سبب خشکی، پوسته پوسته شدن و در نهایت ترک خوردگی پوست می شود.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: عواملی مانند مصرف ناکافی میوه، سبزی و استفاده از داروهای لاغری که مانع جذب چربی ها می شوند نیز، کمبود ویتامین A را به همراه دارند، از همین رو توصیه می شود در حد اعتدال و به طور متناسب از منابع غذایی آن نظیر جگر، زرده ی تخم مرغ، هویج، کدو حلوایی، گوجه فرنگی و توت فرنگی استفاده شود.

برخورداری افزود: اگر منابع غذایی حاوی ویتامین A با منابع غذایی حاوی ویتامین های C، E و پروتیین مصرف شوند، جذب ویتامین A افزایش می یابد.

وی هم چنین خاطرنشان کرد: برنامه ی غذایی نامناسب، کمبود مواد مغذی به خصوص ویتامین A و ویتامین های گروه B سبب خشکی پوست می شود.

این کارشناس تغذیه با بیان این که کمبود ویتامین C سبب خونریزی و خشکی پوست می شود، گفت: برای جلوگیری از خشکی پوست به ویژه در فصل های خشک یا سرد سال، مصرف مرکباتی از جم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوست شادابی با مصرف مرکبات داشته باشید

پوست شادابی با مصرف مرکبات داشته باشید