مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آبان 1392 ساعت 07:482013-11-10پزشكي

سرپرست دامپزشکی بردسیر خبر داد مایه کوبی 4500 راس دام سنگین بر علیه تب برفکی


سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر گفت:در مرحله دوم طرح مایه کوبی دام های بردسیر 4 هزار و 500 راس دام سنگین این شهرستان بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

- محمدحسین شهریارزاده امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بردسیر با اشاره به طرح واکسیناسیون دام های این شهرستان اظهار داشت: مرحله دوم واکسیناسیون رایگان تب برفکی دامداری های صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی شهرستان بردسیر پایان پذیرفت.

شهریارزاده خاطرنشان کرد: در این مرحله 4 هزار و 500 راس دام سنگین این شهرستان بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

وی گفت: بیماری تب برفکی بیماری بسیار مسری و واگیردار بین جمعیت نشخوارکنندگان است و موجب تلفات و خسارات اقتصادی فراوانی به دامداران می شود.

مدیر دامپزشکی بردسیر بیان داشت: بیماری تب برفکی یک بیماری عفونی و گاهی کشنده ویروسی است که که موجب بیمار شدن حیوانات زوج سم از جمله گاو و گوسفند می شود و این ویروس عامل بیماری در ابتدا به مدت دو تا سه روز تب شدید ایجاد می کند و متعاقب آن تاول هایی در داخل دهان و روی پا ظاهر می شود که ممکن است، پاره شده و موجب لنگش حیوان شود.

شهریارزاده بر جلوگیری از تردد بی ضابطه دام به دامداری ها، اخذ مجوز حمل و نقل دام از دامپزشکی برای جابه جایی دام ها، جلوگیری از ورود و خروج افراد متفرقه به دامداری، عدم تماس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرپرست دامپزشکی بردسیر خبر داد مایه کوبی 4500 راس دام سنگین بر علیه تب برفکی

سرپرست دامپزشکی بردسیر خبر داد مایه کوبی 4500 راس دام سنگین بر علیه تب برفکی