مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آبان 1392 ساعت 07:332013-11-10پزشكي

رواج مصرف "ناس" در قالب آدامس و نوشیدنی های انرژی زا بین جوانان


کنترل و پیشگیری کارسازترین راه برای پیشگیری از اعتیاد جوانان و نوجوانان است.

حمید اسماعیلی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با اشاره به کاهش سن اعتیاد، اظهار کرد: علاوه بر کاهش سن اعتیاد در سال های اخیر شاهد رواج این پدیده در میان زنان و تغییر مصرف از مخدر سنتی به روان گردان ها نیز هستیم.

وی افزود: متاسفانه نه تنها نوع مواد مخدر تغییر کرده است بلکه مصرف ترکیبات جدید مانند نوشابه های انرژی زا، آدامس های ناس و خوش بو کننده های دهان نیز در بین جوانان گسترش پیدا کرده است.

این درمانگر اعتیاد با بیان اینکه بیشتر دانش آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان که به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می کنند به روان گردان ها مانند شیشه، سیگار، حشیش و به تازگی ناس اعتیاد دارند، گفت: متاسفانه مصرف ناس نیز به تازگی در میان جوانان رواج پیدا کرده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه ناس ترکیباتی از تنباکو دارد و چون به صورت جویدنی استفاده می شود برای جوانان جذابیت دارد، ادامه داد: این ماده مخدر در حال حاضر به صورت آدامس و یا در ترکیب با نوشابه های انرژی زا عرضه می شود و متاسفانه بسیاری از مراجعه کنندگان به مراکز ترک اعتیاد بدون اطلاع از اعتیاد آور بودن این مواد، به آن اعتیاد پیدا می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رواج مصرف "ناس" در قالب آدامس و نوشیدنی های انرژی زا بین جوانان

رواج مصرف "ناس" در قالب آدامس و نوشیدنی های انرژی زا بین جوانان