مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آبان 1392 ساعت 14:082013-11-03پزشكي

معاون بهداشتی وزیر بهداشت: برنامه پزشک خانواده تدریجی و بر پایه تحقیق اجرا می شود


معاون بهداشتی وزیر بهداشت گسترش فرهنگ خود مراقبتی را مهمترین برنامه و سیاست بلند مدت این وزارت خانه عنوان کرد و گفت: برنامه پزشک خانواده تدریجی و بر پایه تحقیق اجرا می شود.

- " به نقل از وزارت بهداشت، علی اکبر سیاری در حاشیه برگزاری مراسم گرامیداشت روز بهورز در مشهد با اشاره به اینکه سالانه 400 هزار مرگ در کشور به ثبت می رسد، اظهار داشت: بخش زیادی از موارد مرگ و میر در کشور را می توان با توسعه فرهنگ خود مراقبتی و کاهش ریزفاکتورهای خطر از جمله عدم تحرک و تغذیه نامناسب کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 81 هزار مورد از علل مرگ و میر در کشور به علت ابتلا به فشار خون ،35 هزار مورد به علت چربی خون و 31 هزار مورد نیز ارتباط به دیابت دارد، خاطر نشان کرد: برنامه وزارت بهداشت این است که همه مردم کشور از سلامتی خود صیانت کنند و در زمینه خودمراقبتی توانمند شوند .

معاون بهداشتی وزارت بهداشت توجه به تکامل کودکان و گسترش برنامه های مراقبت اولیه کودکان زیر هشت سال را از دیگر برنامه های مهم وزارت بهداشت عنوان کرد و اظهار داشت: مغز کودک در دو سال اولیه حداکثر رشد را دارد و تا سن هشت سالگی رشد مغز تکمیل می شود که می توان با همکاری بخشهای مختلف و مردم و گسترش برنامه های مراقبتی بهره هوشی کودک را افزایش داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون بهداشتی وزیر بهداشت: برنامه پزشک خانواده تدریجی و بر پایه تحقیق اجرا می شود

معاون بهداشتی وزیر بهداشت: برنامه پزشک خانواده تدریجی و بر پایه تحقیق اجرا می شود