مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آبان 1392 ساعت 13:472013-11-03پزشكي

بانوان نسبت به مردان کمتر به اهدای خون علاقه نشان می دهند


مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: بانوان اهداکننده نقش مهمی در تامین خون سالم استان دارند ولی متاسفانه نسبت به مردان کمتر به اهدای خون علاقه نشان می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازو به نقل از روابط عمومی انتقال خون استان کرمان،محمدرضا مهدی زاده با اشاره به اینکه رسانه ها و نهادهای مربوط به امور زنان می توانند با فرهنگ سازی سهم بانوان را در اهدا خون سالم افزایش دهند،اظهار کرد: نسبت بسیار پایین سهم زنان در اهدای داوطلبانه خون دلایل متفاوتی دارد.

وی باورها وبرداشت های اشتباه از اهدای خون و تغذیه نامناسب و بالا بودن میزان شیوع کم خونی دربانوان را از مهمترین عامل آن برشمرد و افزود:تلاش هایی صورت گرفته تا حضوربانوان در اهدای خون مستمر را شاهد باشیم.

مهدی زاده افزود: سازمان انتقال خون در کنار خدماتی که درحوزه خون وفرآورده های آن انجام می دهد اقدامات فرهنگی را نیز در رویکردهای خود قرار داده است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان تصریح کرد: خون از ارزشمندترین مواد حیاتی در دنیاست که با وجود پیشرفت های خیره کننده در علوم پزشکی هنوز جایگزینی برای آن یافت نشده است و هر روز نیاز به این ماده حیاتی افزایش می یابد.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر کمبود خون و فرآورده های خونی در سطح استان وجود ندارد، گفت: با این حال نیاز به تمام گروه های خونی درتمامی ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانوان نسبت به مردان کمتر به اهدای خون علاقه نشان می دهند

بانوان نسبت به مردان کمتر به اهدای خون علاقه نشان می دهند