مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آبان 1392 ساعت 14:522013-11-02اقتصادي

آغاز مبارزه علیه آفات گوجه فرنگی در 2500 هکتار اراضی بوشهر


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی بوشهر گفت: مبارزه بیولوژیکی علیه آفات گوجه فرنگی در 2 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر آغاز شده است.

- نسخه قابل چاپ" به گزارش سایت قطره و به نقل از" از بوشهر، خسرو عمرانی عصر امروز در نشست بررسی مبارزه با آفات گوجه فرنگی با بیان اینکه استان بوشهر به عنوان قطب گوجه فرنگی خارج از فصل درکشور است اظهار کرد: در استان سالانه 880 میلیون قطعه نشاء گوجه فرنگی به اراضی کشاورزی درشهرستان های مختلف انتقال می یابد که تولید گوجه فرنگی در استان سالانه 600 هزار تن است.

وی با بیان اینکه 14 هزار هکتار اراضی استان بوشهر به کشت گوجه فرنگی خارج از فصل اختصاص دارد تصریح کرد: شب پره مینوز یکی از آفات گوجه فرنگی است که صدمات زیادی به بوته ومحصول گوجه فرنگی وارد می کند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: این آفت در گلخانه های سبزی و صیفی قادر است خسارت 100 درصدی به محصول گوجه فرنگی وارد کند.

عمرانی با تشریح علایم خسارت آفت پروانه مینوز گوجه فرنگی بر روی گیاه گوجه فرنگی تصریح کرد: این آفت با ایجاد دالان هایی بر روی برگ ها و حالت لهیدگی میوه، خسارتی چشمگیر به محصول گوجه فرنگی وارد می کند.

وی رهاسازی حشرات مفید در مزارع گوجه فرنگی علیه آفات برگ خوار و میوه خوار و شب پره مینوز گوجه فرنگی را مورد اشاره قرار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مبارزه علیه آفات گوجه فرنگی در 2500 هکتار اراضی بوشهر

آغاز مبارزه علیه آفات گوجه فرنگی در 2500 هکتار اراضی بوشهر