مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آبان 1392 ساعت 06:022013-11-02پزشكي

موفقیت متخصصان کشور در پیوند قرنیه و درمان آب مروارید با لیزر نوین


برای نخستین بار در کشور با بهره گیری از دستگاه فمتو سکند (FemtoSecend)، عارضه آب مروارید به شیوه لیزری درمان می پذیرد.

- نسخه قابل چاپ" به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تسنیم"، مصطفی نادری فوق تخصص قرنیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی با اعلام خبر اظهار داشت: با بهره گیری از این ابزار نوین که جدیدترین و دقیق ترین در دنیاست، اکنون قادر به درمان انواع کاتاراکت (آب مروارید) مادرزادی، در اثر ضربه یا وابسته به سن در کشور هستیم.

این عضو تیم درمانی بیمارستان چشم پزشکی بینا، افزود: دقت عمل بالا و امکان ایجاد برش های بسیار ظریف و دقیق جهت درمان برخی دیگر از بیماری های چشم از جمله پیر چشمی، قوز قرنیه و حتی رفع آستیگماتیسم و پیوند قرنیه، مهم ترین ویژگی دستگاه فمتوسکند است.

نادری با بیان اینکه کهولت سن شایع ترین علت بروز آب مروارید محسوب می شود، افزود: دیابت و برخی بیماریهای روماتیسمی از دیگر علل آب مروارید به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه ایران، همگام با برخی کشورهای جهان اکنون دارای این فناوری نوین است، تاکید کرد: همه بیماران دچار آب مروارید مادر زادی تا کهنسالان می توانند از این روش نوین بهره بگیرند.

در ادامه نیز خسرو جدیدی، عضو دیگر این تیم جراحی تصریح کرد: سن ابتلا به کاتاراکت در کشور کاهش نیافته بلکه به دلیل ارتقای سطح کیفی زند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موفقیت متخصصان کشور در پیوند قرنیه و درمان آب مروارید با لیزر نوین

موفقیت متخصصان کشور در پیوند قرنیه و درمان آب مروارید با لیزر نوین