مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آبان 1392 ساعت 19:532013-10-28پزشكي

آموزش مسائل جنسی، نوجوانان را به رفتار های زودهنگام تشویق نمی کند


مدیر کلینیک سلامت جنسی مرکز فوق تخصصی باروری و ناباروری ابن سینا با اشاره به اینکه آموزش مسائل جنسی باید حساب شده و در زمان مناسب به نوجوان ارائه شود، - گفت: آموزش این مسائل به نوجوانان اثر مخربی ندارد و آنان را به رفتار جنسی زودهنگام تشویق نمی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سیدعلی آذین در پاسخ به این سوال که چگونه می توان به دغدغه های جنسی نوجوانان پاسخ داد، افزود: اقدامات انجام شده در خصوص مسایل جنسی تاکنون کافی نبوده، حتی در برخی موارد صحیح نیست.

وی ادامه داد: دوره بلوغ و کاهش سن این پروسه که با خود طوفان های هویتی، روان شناختی، بیولوژیک و رفتاری را به دنبال دارد، به ده تا پانزده سال رسیده است؛ در کنار آن مشغول کردن نوجوان با اموری همچون مطالعه کتاب، ورزش و فعالیت های دینی، اجتماعی به منظور دوری از اندیشیدن به موضوعات جنسی خیال خامی است.

دکتر آذین با اشاره به اینکه سن نوجوانی با تغییرات هورمونی همراه است، گفت: بعد از بلوغ، قسمت های مربوط به تولید هیجان در سیستم مغزی فعال می شوند در حالی که بخش های مرتبط با ”قضاوت" هنوز به بلوغ کامل نرسیده اند از طرفی امروزه نوجوانان بسیار مستقل تر از قبل تصمیم گرفته و رفتار می کنند و والدین و مربیان به عنوان مهره های اصلی و تاثیرگذار در نوجوانان نفوذ کمتری دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش مسائل جنسی، نوجوانان را به رفتار های زودهنگام تشویق نمی کند

آموزش مسائل جنسی، نوجوانان را به رفتار های زودهنگام تشویق نمی کند