مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مهر 1392 ساعت 05:382013-10-14اقتصادي

تولید کامپوزیت دندانپزشکی مقاومتر از نمونه خارجی/ کاهش هزینه های ترمیم دندان


پژوهشگران دانشگاه علم و صنعت با استفاده از فناوری نانو کامپوزیت مقاومی برای دندان پزشکی عرضه کردند و امیدوارند با تولید صنعتی این نوع کامپوزیت ها کشور را از واردات این نوع محصول بی نیاز کنند.

- دکتر نعیم جمالی- مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کامپوزیت های تولید شده را FRC ذکر کرد و گفت: این نوع کامپوزیت ها در ارتودنسی و برای ساخت بریج به کار برده می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این نوع کامپوزیت ها از خارج وارد می شود، اظهار داشت: با اجرای پروژه تحقیقاتی اقدام به تولید این نوع کامپوزیت‎ ها کردیم.

جمالی با اشاره به جزییات این طرح خاطرنشان کرد: برای تولید کامپوزیت FRC از فیبرهای فایبرگلاس با رزین آغشته کردیم و برای تقویت فیبرهای به کار برده شده از نانو ذرات سیلیس استفاده شد.

مجری طرح با تاکید بر اینکه استفاده از نانوذرات سیلیس منجر به افزایش استحکام خمشی و کششی کامپوزیت تولید شده، ادامه داد: یکی از خواص مکانیکی ماده استحکام کششی آن است که این ویژگی کامپوزیت تولید شده مورد آزمایش قرار گرفت و نتایج نشان داد که کامپوزیت تولید شده از نمونه های خارجی آن نیز بیشتر است.

وی همچنین با تاکید براینکه از کامپوزیت تولید شده در اسپلت (Split ارتدنسی متحرک) استفاده می شود، یادآور شد: اسپلیت تولید شده باید دارای مقاومت کششی منا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید کامپوزیت دندانپزشکی مقاومتر از نمونه خارجی/ کاهش هزینه های ترمیم دندان

تولید کامپوزیت دندانپزشکی مقاومتر از نمونه خارجی/ کاهش هزینه های ترمیم دندان