مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 مهر 1392 ساعت 05:332013-10-12پزشكي

روزانه 3 تا 5هزار نفر داوطلب اهدای عضو می شوند/اعلام رضایت 96 درصد خانواده ها


معاون فرهنگی واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن اعلام اینکه تاکنون یک میلیون و چهارصد هزار نفر وارد پایگاه اینترنتی واحد فراهم آوری اعضای پیوندی این دانشگاه شده و فرم دریافت کارت اهدای عضو را پر کرده اند، گفت: طی شش ماهه اول سال 92 حدود 800 هزار نفر برای دریافت کارت اهدا ثبت نام کرده اند.

دکتر امید قبادی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ادامه داد: روزانه حدود سه تا پنج هزار نفر برای اهدای عضو در این مرکز ثبت نام می کنند که به 120 هزار نفر در هر ماه می رسد.

وی با بیان اینکه اعلام رضایت از اهدای اعضا پس از مرگ بوسیله پرکردن فرم اهدای عضو طی سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است، اظهار کرد: در سال 84 روزانه تنها 30 نفر فرم های اهدای عضو را پر می کردند.

معاون فرهنگی واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه با اشاره به اینکه 17 مرکز عضو در کشور و چهار واحد پیوند عضو در تهران مشغول فعالیت و ارائه خدمت هستند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 113 بیمارستان را در تهران تحت پوشش خود دارد.

قبادی افزود: میزان رضایت گیری از خانواده های فرد مرگ مغزی برای اهدا در کشور به طور میانگین 37 درصد است اما آمار فوق در این مرکز تا پایان شهریور 92، 96.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزانه 3 تا 5هزار نفر داوطلب اهدای عضو می شوند/اعلام رضایت 96 درصد خانواده ها

روزانه 3 تا 5هزار نفر داوطلب اهدای عضو می شوند/اعلام رضایت 96 درصد خانواده ها