مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 مهر 1392 ساعت 11:182013-10-06اجتماعي

آغاز پایش آب های ساحلی خوزستان


نمونه برداری از سواحل به منظور پایش سواحل رودخانه ها و آب ساحلی خوزستان ، برای نخستین بار در استان و با تاکید سازمان حفاظت محیط زیست کشور آغاز شده است .

رییس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت : کار پایش سواحل استان از نهر خیّن در اروندرود تا مرز خوزستان با استان بوشهر در منطقه امامزاده عبدالله در 19 ایستگاه تعیین شده در اروندرود ، خورموسی ، سجافی و بحرکان انجام می شود.

آقای صبا افزود : پایش آب های ساحلی خوزستان به صورت منظم و مستمر و 2 بار در سال در فصول گرم و سرد انجام می شود و دور اول آن از مرداد ماه امسال آغاز شده است.

وی اضافه کرد : در این پایش ، فاکتورهای فیزیکی ، شیمیایی و زیستی از قبیل (دستگاه اندازه گیری شیمیایی آب BOD / COD، ) و EC سختی آب و اکسیژن محلول ، کدورت ، فسفات ، نیترات ، روغن و چربی و همچنین میزان برخی از فلزات سنگین و مواد آلی و دانه بندی رسوبات ، ماکروبنتوزها و فیتوپلانکتون ها نمونه برداری شده و مورد سنجش قرار می گیرد.

این برنامه با مسئولیت اداره محیط زیست دریایی خوزستان و با همکاری آزمایشگاه مرکزی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ، اداره های حفاظت محیط زیست شهرستان های خرمشهر ، آبادان و ماهشهر و اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز پایش آب های ساحلی خوزستان

آغاز پایش آب های ساحلی خوزستان