مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 مهر 1392 ساعت 07:432013-10-06پزشكي

یک دستگاه جدید برای کمک به بیماران دیابتی


پزشکان استرالیایی در آزمایش های اخیر خود موفق به طراحی یک دستگاه پمپاژ جدید برای بیماران مبتلا به دیابت نوع یک شده اند که برای پیشگیری از موارد خطرناک تشنج و کما در این بیماران مفید است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم جونز از متخصصان علوم پزشکی در بیمارستان اطفال Princess Margaret در این رابطه گفت: این تیم تحقیقاتی توانستند یک پمپ مصنوعی پانکراس مانندی را طراحی کنند که وظیفه رساندن و یا متوقف ساختن انسولین به بدن بیماران دیابتی را برعهده دارد.

این وسیله جدید همچنین قادر است احتمال وقوع کمای کشنده در این بیماران را تشخیص دهد و بنابراین زمانی که سطح قندخون این افراد به شدت افت می کند، آزاد شدن انسولین در بدن را متوقف می سازد.

جونز همچنین اظهار داشت: برخی از بیماران دیابتی نوع یک، هنگام افت گلوکز خون با لرزش و ضربان قلب شدید روبرو می شوند.

همچنین برخی افراد هیچ گونه علائم هشداردهنده ای را تجربه نمی کنند و در نتیجه نیاز این افراد به دستگاه جدید بسیار بیشتر خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، مایک ویلسون مدیر انجمن تحقیقاتی دیابت جوانان استرالیا نیز گفت: ساخت این دستگاه، پزشکان استرالیایی را به تولید دستگاه پانکراس مصنوعی نیز نزدیک تر می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک دستگاه جدید برای کمک به بیماران دیابتی

یک دستگاه جدید برای کمک به بیماران دیابتی