مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 مهر 1392 ساعت 11:022013-09-30اقتصادي

رشد 61 درصدی صادرات کالا از بازارچه های مرزی خراسان رضوی


مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی از رشد 61 درصدی ارزش صادرات بازارچه های مرزی استان در شش ماهه ی نخست امسال خبر داد.

- نسخه قابل چاپ" به گزارش سایت قطره و به نقل از، علی رسولیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال هزار و 896 تن کالا به ارزش 13.

5 میلیون دلار از دو بازارچه مرزی باجگیران در مرز ترکمنستان و دوغارون در مرز افغانستان صادر شده که به لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 36 درصدی را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: عمده کالاهای صادراتی باجگیران شامل فرش ماشینی، کفش، موکت، لوازم صنعتی، ظروف بلوری و مصنوعات فلزی است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی در ارتباط با اهم کالاهای صادراتی بازارچه مرزی دوغارون به مصالح ساختمانی، لوله و مصنوعات پلاستیکی، مصنوعات چوبی، مواد شوینده، مواد غذایی، ادوات کشاورزی و لوازم خانگی اشاره کرد.

رسولیان با اشاره به واردات 2 هزار و 750 دلاری کالا از بازارچه های مرزی در شش ماهه نخست امسال و کاهش 97 درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: از آنجا که شرط رونق اقتصادی بازارچه های مرزی، توجه به منافع طرفین است برای کاهش تعرفه کالاهای وارداتی مرزنشینان از طریق بازارچه ها پیگیری های لازم در حال انجام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 61 درصدی صادرات کالا از بازارچه های مرزی خراسان رضوی

رشد 61 درصدی صادرات کالا از بازارچه های مرزی خراسان رضوی