مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 مهر 1392 ساعت 05:182013-09-26اقتصادي

اجرای طرح سنجش سطح توانمندی افراد معلول از اول مهر


معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی از اجرای طرح سنجش سطح توانمندی افراد معلول با هدف ایجاد تناسب بین نیازها و ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات و اعطای تسهیلات بیشتر به مددجویانی که توانمندی کمتری دارند، از اول مهر ماه سال جاری در کلیه استان های کشور خبر داد.

یحیی سخنگویی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه برای اولین بار ابزار سنجش سطح توانمندی افراد معلول به صورت پرسشنامه ای 25 سئوالی شامل مقیاس های عمومی و اختصاصی برای تعیین میزان توانمندی افراد معلول طراحی شده است، گفت: این پرسشنامه برای هر فرد توسط مددکاران آموزش دیده تکمیل می شود.

وی افزود: مقیاس عمومی این طرح شامل پنج خرده مقیاس میزان درآمد، وضعیت شغلی، مسکن، بیمه و تحصیل است و مقیاس اختصاصی آن از چهار خرده مقیاس عملکرد فردی، عملکرد اجتماعی، سلامت جسمی و سلامت روانی تشکیل شده است.

به گفته معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی، هر فرد در نهایت نمره ای از صفر تا 100 را کسب می کند که این نمره کارکردهای مختلفی دارد و با استفاده از آن می توان در خصوص خدمات مورد نیاز هر فرد در مولفه هایی که نمره پایینی به دست آورده است، تصمیم گیری کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح سنجش سطح توانمندی افراد معلول از اول مهر

اجرای طرح سنجش سطح توانمندی افراد معلول از اول مهر