مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 شهریور 1392 ساعت 02:332013-09-12بين الملل

دیده بان حقوق بشر پایان ازدواج زودهنگام دختران در یمن را خواستار شد


دیده بان حقوق بشر از دولت یمن خواست تا با قرار دادن حداقل سن قانونی ازدواج برای دختران در 18 سالگی مانع از ادامه ازدواج زودهنگام آنها شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیده بان حقوق بشر اعلام کرد همزمان با طرح پیش نویس جدید قانون اساسی یمن دولت این کشور می تواند از این موقعیت به عنوان فرصتی برای بهبود وضعیت دختران این کشور استفاده کند.

ازدواج زود هنگام برای دختران یمنی امری متداول است تا جایی که برخی از آنها حتی در سنین زیر 10 سال مجبورند تن به ازدواج های ناخواسته بدهند.

لیزل گرنتولتز سرپرست بخش حقوق زنان در دیده بان حقوق بشر اظهار کرد: هزاران دختر یمنی وجود دارند که به دلیل ازدواج زود هنگام و در سنین بسیار پایین، کودکی شان ربوده و آینده شان تخریب شده است و اکنون دولت یمن باید به این بدرفتاری ها پایان دهد.

مساله ازدواج زود هنگام در میان دختران یمنی زمانی توجه مردم را به خود جلب کرد که یک دختر بچه هشت ساله پس از ازدواج با یک مرد 40 ساله جان خود را از دست داد.

از این رو دیده بان حقوق بشر اسنادی را جمع آوری کرده که نشان می دهد ازدواج زود هنگام تا چه حد می تواند بر سلامت روانی و جسمی دختران تاثیرات منفی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیده بان حقوق بشر پایان ازدواج زودهنگام دختران در یمن را خواستار شد

دیده بان حقوق بشر پایان ازدواج زودهنگام دختران در یمن را خواستار شد