مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 شهریور 1392 ساعت 13:432013-09-08اجتماعي

گونه "سنگ چشم دم حنایی" در منطقه حفاظت شده کوه بزنگان پدیدار شد


رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از مشاهده یک گونه جدید در ضلع غربی منطقه حفاظت شده کوه بزنگان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، علی خانی اظهار کرد: "سنگ چشم دمگاه حنایی" با نام علمی Lanius Schach از خانواده سنگ چشم ها Laniidae و از پرندگان جوجه آور، کمیاب و مهاجر نواحی شمال شرق خراسان به شمار می رود که از زمان زارودنی(1896) تاکنون گزارش موثقی از حضور آن نبوده است.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در خصوص مشخصات ظاهری این گونه جدید بیان کرد: این پرنده نسبتا درشت جثه با سر بزرگ، منقار نسبتا کوتاه و دم بلند است که جنس نر و ماده آن تقریبا هم شکل هستند.

خانی افزود: "سنگ چشم دم گاه حنایی" در درختزارها و بوته زارهای باز و خشک و حاشیه کشتزارها به سر می برد و عموما از حشرات و گاهی از دوزیستان و خزندگان تغذیه می کند.

وی گفت: قله هزار بز از قلل مهم منطقه بوده که دارای پوشش گیاهی غنی خصوصاً در دامنه های شمالی است و درخت ارس گونه غالب دراین منطقه به شمار می رود و این موضوع ارتفاعات قله هزار بز را به زیستگاهی مطلوب برای قوچ و میش وحشی مبدل ساخته است.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: هرچند در بررسی به عمل آمده گونه هایی از پرندگان از قبیل عقاب طلایی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گونه "سنگ چشم دم حنایی" در منطقه حفاظت شده کوه بزنگان پدیدار شد

گونه "سنگ چشم دم حنایی" در منطقه حفاظت شده کوه بزنگان پدیدار شد