مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 شهریور 1392 ساعت 09:482013-09-08پزشكي

رابطه بیماری دیابت با نابینایی


دیابت از جمله بیماری هایی است که در صورت عدم رسیدگی و درمان، باعث بروز عوارض شدیدی مانند آب مروارید، آب سیاه و مهم تر از همه صدمه به رگ های خونی داخل چشم می شود تا حدی که ممکن است کوری فرد را به همراه داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، دکتر مسعود سهیلیان ضمن هشدار نسبت به احتمال بالای بروز عوارض چشمی در بیمارانی که بیش از پنج سال سابقه ابتلاء به دیابت دارند، اظهار داشت: لازم است در صورت ابتلاء وضعیت بیمار به طور منظم کنترل شود تا بر حسب پیشرفت بیماری، بموقع تحت درمان های دارویی، لیزر و یا روش جدیدتر تزریق داخل چشمی قرار بگیرد تا رتینوپاتی منجر به کوری اش نشود.

وی افزود: رتینوپاتی دیابتی (عوارض چشمی ناشی از دیابت) را یکی از علل اصلی کاهش دید دانست و بیان کرد: دیابت، یک بیماری پیش رونده است، یعنی اثرات خود را به تدریج بر جای می گذارد.

به گفته سهیلیان دیابت از جمله بیماری هایی است که در صورت عدم رسیدگی و درمان، باعث بروز عوارض شدیدی مانند آب مروارید، آب سیاه و مهم تر از همه صدمه به رگ های خونی داخل چشم می شود تا حدی که ممکن است کوری فرد را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: رتینوپاتی دیابتی عارضه چشمی ناشی از دیابت است که به دلیل تغییرات ایجاد شده در رگ های خونی رخ می دهد و می تواند باعث تخریب شبکیه شده و در نتیجه تصویری که شبکیه به مغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رابطه بیماری دیابت با نابینایی

رابطه بیماری دیابت با نابینایی