مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 شهریور 1392 ساعت 11:382013-09-05اقتصادي

90 درصد افراد در جامعه دچار کمبود کلسیم هستند


مشاور ارشد صنایع شیر ایران با تاکید بر اینکه 90 درصد افراد در جامعه دچار کمبود کلسیم هستند گفت: موضوع کلسیم ارتباط مستقیمی به فرهنگ و میزان مصرف شیر در کشور دارد و این ماده غذایی هیچ جایگزینی ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، حسین چمنی ظهر پنج شنبه در همایش سلامتی ارمغان شیر با مهم برشمردن تغذیه صحیح در راستای سلامتی افزود: درحال حاضر 60 درصد هزینه‎های درمان کشور به قشر سالمندان تعلق می‎گیرد که 8 درصد جمعیت را تشکیل می‎دهند و با توجه به آمار جمعیت میانسال کشور ما 20 سال زودتر از کشورهای توسعه یافته زمین گیر می شوند.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف شیر در ایران پایین است که با فرهنگ سازی باید این آمار را افزایش داد افزود: این در حالی است که با توجه به رعایت اصول مناسب تغذیه‎ای می‎توان این سن را تاحد قابل توجهی افزایش داد و توانایی دوره کهنسالی را افزایش داده و از بروز برخی از عوارض این دوران پیشگیری کرد.

چمنی با اشاره به آمارهای وزارت بهداشت درخصوص بیماری‎های غالب دوران سالمندی افزود: بیماری‎های قلبی، اسکلتی و عضلانی، دهان و دندان، دیابت و بیماری‎های خلقی به دلیل افسردگی و آلزایمر از جمله مشکلات دوران سالمندی هستند که با تغذیه صحیح می‎توان تاحد قابل توجهی از ابتلا به آن‎ها پیشگیری کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 درصد افراد در جامعه دچار کمبود کلسیم هستند

90 درصد افراد در جامعه دچار کمبود کلسیم هستند