مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 شهریور 1392 ساعت 10:182013-09-05سياسي

سرانه پایین مصرف شیر در ایران


سرانه مصرف شیر در ایران پایین است که با فرهنگ سازی باید این آمار را افزایش داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه زنجان، "حسین چمنی" ظهر امروز در همایش سلامتی ارمغان شیر با مهم برشمردن تغذیه صحیح در راستای سلامتی، اظهار کرد: امیرالمومنین علی (ع) در تفسیر آیه 8 سوره مبارکه تکاثر می فرماید نعمتی که در روز قیامت از آن سوال می شود سلامتی است به همین دلیل همه افراد در قبال حفظ سلامتی خود مسئول هستند.

وی افزود: درحال حاضر 60 درصد هزینه‎های درمان کشور به قشر سالمندان تعلق می‎گیرد که 8 درصد جمعیت را تشکیل می‎دهند و با توجه به آمار جمعیت میانسال کشور ما 20 سال زودتر از کشورهای توسعه یافته زمین گیر می شوند.

چمنی تصریح کرد: این در حالی است که با توجه به رعایت اصول مناسب تغذیه‎ای می‎توان این سن را تاحد قابل توجهی افزایش داد و توانایی دوره کهنسالی را افزایش داده و از بروز برخی از عوارض این دوران پیشگیری کرد .

مشاور ارشد صنایع شیر ایران با اشاره به آمارهای وزارت بهداشت درخصوص بیماری‎های غالب دوران سالمندی، گفت: بیماری‎های قلبی، اسکلتی و عضلانی، دهان و دندان، دیابت و بیماری‎های خلقی به دلیل افسردگی و آلزایمر از جمله مشکلات دوران سالمندی هستند که با تغذیه صحیح می‎توان تاحد قابل توجهی از ابتلا به آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانه پایین مصرف شیر در ایران

سرانه پایین مصرف شیر در ایران