مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 شهریور 1392 ساعت 05:232013-08-28اقتصادي

مشکل هدر رفت آب است نه خشکسالی/ تخصیص آب به بخش کشاورزی عوام فریبی است


یک فعال منابع طبیعی و محیط زیست در اصفهان گفت: در سال های متمادی با هر روش و دانشی بخش زیادی از آب به بخش کشاروزی اختصاص یافت و همین مسئله سبب خشکسالی شده است.

- هومان خاکپور در گفتگو با مهر اظهار داشت: امروزه دیگر نمی توان با کشاورزی سنتی کشور را به خودکفایی و امنیت غذایی رساند.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی باید به سمت کشت گلخانه ای و استفاده از روش های نوین برود تا با هدر رفت آب مواجه نشویم، ادامه داد: در زمان حاضر هدر رفت آب بزرگترین مشکل پیش روی ما است و این در حالی که بسیاری کمبود آب شیرین را معضل بزرگ می دانند.

این فعال منابع طبیعی و محیط زیست در اصفهان ابراز داشت: با توجه به اینکه حدود 90 درصد ایران بر کمربند خشک جهان استقرار یافته است که باید فکر جدی در زمینه هدر رفت آب انجام شود.

وی یادآور شد: بدون شک افزایش بی رویه سطح اراضی کشاورزی در حاشیه زاینده رود از سراب تا پایاب و استفاده از روش ها و شگردهای نادرست و پرمصرف هدایت و آبیاری و یا کشت هایی مانند برنج که متناسب با محدودیت های حاکم بر این منطقه نبوده از مصادیق بارز صدور آب مجازی از منطقه و همچنین عدم نظارت لازم به برداشت های مجاز و غیرمجاز در تمامی طول رودخانه زاینده رود است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل هدر رفت آب است نه خشکسالی/ تخصیص آب به بخش کشاورزی عوام فریبی است

مشکل هدر رفت آب است نه خشکسالی/ تخصیص آب به بخش کشاورزی عوام فریبی است