مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 شهریور 1392 ساعت 06:332013-08-23دانش

شناسایی چندین سویه و گونه جلبک تک سلولی در دریاچه ارومیه


محققان پژوهشکده آرتمیا و آبزیان دانشگاه ارومیه در قالب یک پروژه تحقیقاتی یک و نیم ساله توانستند چندین سویه و گونه جلبک تک سلولی با ارزش اقتصادی بالا را از دریاچه ارومیه شناسایی و جدا سازی کنند که می تواند در آینده ارزش کاربردی نیز داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس علمی ایسنا منطقه آذربایجان غربی، دکتر رامین مناف فر، عضو هیات علمی پژوهشکده آرتمیا و آبزیان دانشگاه ارومیه با اعلام این خبر افزود: جلبک دونالیلا از جلبک های تک سلولی شناخته شده در زیست شناسی و صنعت است که جهت استحصال انواع مواد مختلف همانند بتاکاروتن کاربرد و ارزش اقتصادی داشته و جهت تغذیه انواع زئوپلانکتون ها به کار می رود.

وی اظهار کرد: تحقیقات انجام شده در قالب این طرح تحقیقاتی نشان داد که برخی از سویه ها و گونه های این جلبک دارای توانایی بسیار بالایی در تولید بتاکاروتن در پرورش محیط های مصنوعی هستند.

بتاکاروتن یکی از پروویتامین هایی است که برای پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری ها از جمله بیماری های قلبی و سرطان ها مؤثر است.

مناف فر ادامه داد: در صنایع غذایی بتاکاروتن به عنوان رنگ خوراکی و منبع ویتامین A به محصولات غذایی از جمله روغن های خوراکی، غلات و نوشیدنی ها اضافه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی چندین سویه و گونه جلبک تک سلولی در دریاچه ارومیه

شناسایی چندین سویه و گونه جلبک تک سلولی در دریاچه ارومیه